KEYNOTE | Erik-Jan Gelink

Chief Commercial Officer Transavia

KEYNOTE | Erik-Jan Gelink

Chief Commercial Officer Transavia

Biography

Erik-Jan Gelink is Chief Commercial Officer bij Transavia. Zijn team begon zich kort na zijn aanstelling nadrukkelijk te manifesteren met video content.

“In totaal zijn wij actief op negentien contentkanalen, zowel off- als online. Het hart van onze contentstrategie is Transavia Studios dat op basis van onze merkwaarden videocontent produceert waarin onze eigen mensen centraal staan. We hebben inmiddels een flink aantal formats geproduceerd, soms ook in samenwerking met influencers, die allemaal op ons YouTube kanaal staan. Door dit slim crossmediaal aan te jagen is het aantal abonnees de afgelopen 2 jaar van 3.000 naar 43.000 gegroeid. Daarnaast hebben we samen met No Pictures Please en SBS6 de realityserie “Welkom aan Boord” gemaakt die goed heeft gescoord qua kijkcijfers, de Transavia merkvoorkeur heeft verhoogd en – heel belangrijk – de trots van mijn collega’s verder heeft aangewakkerd. Transavia Studios krijgt het steeds drukker, want de vraag naar videocontent neemt toe. We gebruiken video ook steeds vaker om intern mee te communiceren (2.000 van mijn 2.500 collega’s werken op afstand). Over de achterliggende strategie van deze aanpak, de best practices, de lessen die we hebben geleerd, en een aantal toffe nieuwe formats kom ik graag meer vertellen.”

Eerder werkte Erik-Jan Gelink onder meer voor Sanoma, TMG, KPN, UPC, Deloitte en Unilever.

Lees ons interview met Erik-Jan Gelink hier