Jori van de Spijker

Practice Lead Merk & Communicatie | DVJ Insight

Jori van de Spijker

Practice Lead Merk & Communicatie | DVJ Insight

Biography

Jori van de Spijker is werkzaam als Practice Lead Merk & Communicatie voor DVJ Insights. In deze rol is hij verantwoordelijk voor alle onderzoeken en innovaties op het gebied van merk en communicatie. Hij heeft ruim 10 jaar ervaring in nationaal en internationaal onderzoek waar hij sparringpartner was voor wereldwijde adverteerders op het gebied van Merk, Media en Reclame.

DVJ Insights en Jean Mineur Mediavision presenteren het effect van bioscoopreclame op brand KPI’s. Jori van de Spijker: “Vanuit de wetenschap weten we wel dat een bioscoopcommercial een sterkere impact heeft maar wat is het effect van bioscoopreclame op merk KPI’s? Hierover was nog weinig bekend. Jean Mineur en DVJ Insights zijn hier in 2015 mee aan de slag gegaan. Inmiddels zijn we 50 cases verder, is er een schat aan data over de effectiviteit van de reclame in het donker én is een meta-analyse gedaan naar de specifieke drivers van de effectiviteit van een bioscoopcommercial. Jori van de Spijker presenteert de belangrijkste resultaten.”