KEYNOTE | Bas Korsten

Creative Partner J. Walter Thompson Amsterdam

KEYNOTE | Bas Korsten

Creative Partner J. Walter Thompson Amsterdam

Biography

Bas Korsten is Creative Partner bij J. Walter Thompson Amsterdam. Hij was in 2016 de koning van Cannes. J. Walter Thompson Amsterdam won zestien Cannes Lions, waaronder Grand Prix in de categorieën Innovation en Cyber voor The Next Rembrandt, een project gesponsord door ING. The Next Rembrandt is een 3D geprint schilderij, gebaseerd op data uit Rembrandts totale oeuvre.

Zo iets betekent dat je in 2017 een aangenaam jaar hebt. Korsten was vijf jaar lang Executive Creative Director, sinds april is hij Creative Partner. In mei 2017 wordt hij Chairman of the European Creative Council van J. Walter Thompson Worldwide en in juni wordt hij door Adweek uitgeroepen tot een van de tien Global Creative Leaders Who Are Reinventing Advertising, and the Ad Industry. Adweek schrijft: “While Korsten’s work is not always traditional, his outlook is unapologetically so. ‘Creative advertising is storytelling, and it always has been,’ he tells Adweek. ‘But I love the notion that we can now be part of the origin story beyond our traditional roles as tellers of that story.’”

In Cannes is het in 2017 opnieuw raak: J. Walter Thompson Amsterdam wint een gouden Direct Lion voor School for Justice, een project voor Free a Girl Movement. Het bedrijf werkt verder onder meer voor Ziggo, ING, MediaMarkt, Nationale Nederlanden, BWM, Spa, Opel, Andrelon en Shell.

www.jwt.amsterdam