Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over het het opbouwen van een marketingafdeling bij Aldi Nederland en de campagnes die Aldi voert.
Nienke van de Streek: “We zijn anderhalf jaar geleden begonnen en gegroeid van een man of 12 naar nu 35 mensen en we zijn nog lang niet klaar. We hebben niet het mediabudget als een Coca-Cola, maar toch hebben we bepaalde doelstellingen die hetzelfde zijn. Dus moet je ook echt opvallen. Van oudsher hebben we de focus gehad op de folder waar we heel groot mee zijn geworden. Die is ook belangrijk, maar wel iets minder belangrijk. We investeren dan ook veel tijd aan het uitleggen waar we als marketingafdeling mee bezig zijn en mensen mee te krijgen voor dingen die Aldi voor de eerste keer doet.”
Over de band met het Duitse moederbedrijf: “Vroeger werd er naar buiten toe weinig gecommuniceerd, die cultuur is veranderd. Bepaalde dingen doen we maximaal samen met de mensen in Duitsland vanuit Essen. Sommige dingen kan je niet vanuit Duitsland organiseren, wij kennen de Nederlandse consument het beste. De cijfers zijn positief en de data spreken voor zich, dat spreekt ook voor de mensen in Essen.”